Üzleti feltételek Nobio s.r.o
A nobio.hu webáruház üzemeltetője
1. Általános rendelkezések
Jelen üzleti és panaszkezelési feltételek szabályozzák a szerződő felek jogait és kötelezettségeit az adásvételi szerződés létrehozására vonatkozólag az Eladó, jelen esetben Nobio,s.r.o,székhelye : Zlatovská1326/1, 911 05 Trenčín, cégjegyzékszám: 52304663, bejegyezve a Trencséni Kerületi bíróság cégjegyzékében, Szekció: Sro, betétszám: 38188/R (a továbbiakban “Eladó”)és a Vevő között, aminek tárgya az Eladó által forgalmazott internetes áruházban kínált áru adásvétele.
Az Eladó kapcsolattartó adatai:
Nobio,s.r.o, székhelye : Zlatovská1326/1, 911 05 Trenčín, cégjegyzékszám: 52304663, bejegyezve a Trencséni Kerületi bíróság cégjegyzékében, Szekció: Sro, betétszám: 38188/R
Adószám: 2120995547
Közösségi adószám: SK2120995547
Működtető:
Zlatovská 1326/1, 911 05 Trenčín
Email: nobio@nobio.hu
Felügyeleti hatóság:
Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI)
Műszaki Termékellenőrzési és Fogyasztóvédelmi Osztály
Hurbanova 59,911 01 Trencsén
Felugyeleti és Jogi Főosztály
Telefonszám: 032/640 01 09; tn@soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
1.1. Jelen üzleti és panaszkezelési feltételek, melyek érvényesek az adásvételi szerződés megkötésének napjától, az üzleti szerződés elengedhetetlen részét képezik. Abban az esetben, ha a Vevő és az Eladó között olyan írásbeli adásvételi szerződés jön létre, amelyben a felek ezen üzleti és panaszkezelési feltételektől eltérő feltételekben egyeznek meg, az adásvételi szerződésben foglaltak elsőbbséget élveznek az üzleti és panaszkezelési feltélekkel szemben. Az így megkötött feltételek nem mondhatnak ellent más jogszabályoknak (visszaküldési határidő, jótállási határidő lerövidítése, stb.)
1.2. Kiegészítő megállapodás alatt jelen esetben olyan megállapodást értünk, ami alapján a Vevő az árut megkapja, vagy olyan szolgáltatás van számára nyújtva, amely az adásvételi szerződés tárgyához kapcsolódik, ha az árut az Eladó megállapodás alapján a Vevő, vagy harmadik fél számára szerzi be, illetve nyújtja a szolgáltatást.
1.3. Az Eladó által üzemeltetett bármely internetes áruházban megjelenített áru vételára a Magyar Köztársaság érvényes szabályai által meghatározott összegű általános forgalmi adót is tartalmazza, nem tartalmazza a szállítás- vagy egyéb választható szolgáltatás díját. Az akciók a készlet erejéig érvényesek, ha nem szerepel az adott terméknél ez másként.
1.4. Az Eladó fenntartja a jogot az Eladó által üzemeltetett internetes áruházban szereplő termékek árának bármikori módosítására. Az ár változtása nem vonatkozik az árváltoztatás előtt megkötött adásvételi szerződésre, függetlenül attól, hogy az áru kiszállításra került-e.
1.5. Abban az esetben, ha az Eladó nem tesz eleget a Magyar Köztársaság vagy az EK hatályos jogszabályainak, vagy a jelen szerződési feltételek szerinti kötelezettségeinek, a Vevő az Eladóval szemben bíróságon keresztül gyakorolhatja jogát.
2. Az adásvételi szerződés megkötésének módja
2.1. Az adásvételi szerződés megkötésére irányuló javaslatot a Vevő a webshopról letölthető kitöltött és elküldött űrlap formájában küldi el az Eladónak, amelyben az adásvételi szerződés tárgya a Vevő által megjelölt áru tulajdonjogának átruházásáa a megrendelésben feltüntetett vételár és feltételek ellenében (a továbbiakban “rendelés”).
2.2. A rendelés elküldését követően a Vevő az általa megadott e-mail címre automatikus értesítést kap a megrendelés az Eladó által működtetett elektronikus rendszerébe való bekerüléséről (a továbbiakban “rendelés megerősítése”). Szükség esetén a Vevő által megadott e-mail címre elküldhető minden rendeléssel kapcsolatos információ.
2.3. A rendelés megerősítése tartalmazza a rendelés Eladó általi elfogadásáról szóló információt, ez nem vonatkozik az adásvételi szerződés megkötésére irányuló javaslat elfogadására.
2.4. Ezt követően az Eladó a Vevő e-mail címére tájékoztató e-mailt küld arról, hogy a rendelés jóvá lett hagyva (a továbbiakban “rendelésel elfogadása”). A rendelés elfogadása tartalmazza annak az árunak a nevét és jellemzését, melynek értékesítése az adásvételi szerződés tárgyát képezi, továbbá tartalmazza az áru és/vagy egyéb szolgáltatás árát, az áru feltételezett átadásának határidejét, az áru átadási helyének megnevezését és adatait, illetve az esetleges árról, feltételekről, az áru megegyezett helyre való kiszállításáról szóló adatokat a Vevő részére, az Eladó adatait (cégnév, székhely, cégjegyzékszám, a vállalkozói jegyzékben bejegyzett szám, stb.), illetve egyéb szükséges adatokat.
2.5. Az adás vételi szerződés az elektronikus vagy írásos formában létrehozott megrendelés elfogadásának kézbesítésével köttetik meg.
2.6. Az Eladó kötelessége világos, egyértelmű, érthető és félreérthetetlen módon tájékoztatni a Vevőt a rendelés elküldése előtt az előszerződési információkról, ami a panaszkezelési, fizetési, üzleti, szállítási és más feltételeket tartalmazza, tehát:
a) az áru legfőbb tulajdonságairól vagy a szolgáltatás jellegéről a felhasznált kommunikációs eszközhöz és az áruhoz vagy szolgáltatáshoz mérten tájékoztatja az Eladó által üzemeltetett internetes áruház oldalán,
b) az Eladó által üzemeltetett internetes áruháznak erre vonatkozó aloldalán, illetve a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek 1. pontjában tájékoztatja az Eladó cégnevéről és székhelyéről, amelyek szintén az Eladó internetes áruházának aloldalán találhatóak,
c) az internetes áruháznak ehhez kapcsolodó aloldalán, illetve a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek 1. pontjában tájékoztat az Eladó telefonszámáról és egyéb adatokról, amelyek elengedhetetlenek az Eladó és a Vevő közti kapcsolattartáshoz, főleg az elektronikus postacíméről és fax-számáról, amennyiben rendelkezik vele, amelyek szintén az Eladó internetes áruházának aloldalán találhatóak,
d) az Eladó tájékoztat a címéről, amelyen a Vevő érvényesíteni tudja panaszát az árura vagy a szolgáltatásra vonatkozólag, panaszt emelhet vagy kezdeményezhet a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek 1. pontjában található címekre, amelyek szintén az Eladó internetes áruházának aloldalán találhatók,
e) az internetes áruháznak az ehhez tartozó katalógusoldalán tájékoztatott az áru vagy szolgáltatás teljes vételáráról, beleértve a forgalmi adót és az összes egyéb adót, illetve, az áru vagy szolgáltatás jellegéből kifolyólag, az árról, ha az ármegszabás kiszámításának módja előre meghatározhatatlan, a szállítási költségekről, kézbesítésről, postaköltségről, egyéb költségekről és illetékekről, illetve, amennyiben ezek a költségek és illeték a Vevő által kifizetendők, de előre meghatározhatatlanok,
f) tájékoztat a fizetési és szállítási feltételekről, az áru kiszállításához illetve a szolgáltatás nyújtásához tartozó határidőről, amit az Eladónak kötelessége betartania, a Vevő reklamációi, panaszai és kezdeményezései elintézésének és érvényesítésének menetéről a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek megfelelő pontjaiban, amelyek az internetes áruháznak megfelelő aloldalán találhatóak,
g) tájékoztat a Vevő adásvételi szerződéstől való elállásának jogáról, az adásvételi szerződés elállásától való jog érvényesítésének feltételeiről, határidejéről és menetéről a jelen üzleti és reklamációs feltételek 10. pontja alapján, amelyek az Eladó internetes áruházának aloldalán találhatóak,
h) tájékoztat, miszerint az adásvételi szerződéstől való elálláshoz szükséges űrlapról a 10. pontban informált, és amely a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek mellékletében megtalálható, amely az Eladó internetes áruháza aloldalán található; az Eladó egyidejűleg felajánlja az adásvételi szerződés elállásához szükséges űrlap használatát a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek mellékletében, amelyek az Eladó internetes áruháza weboldalának aloldalán találhatóak,
i) tájékoztat arról, hogyha a Vevő eláll az adásvételi szerződéstől, megtéríti az áru visszaküldésével járó költségeket az Eladónak az áru értékesítése, illetve a szolgáltatásnyújtás keretén belül a fogyasztók védelméről, a szerződés távmegkötéséről vagy az Eladó székhelyén kívül megkötött szerződésről szóló 45/2014.(II.26.) Kormány rendelet 22. § alapján és ennek módosításáról és kiegészítéséről szóló törvény értelmében (továbbá csak„Távértékesítés keretében történő fogyasztóvédelemről szóló törvény“), és amennyiben a Vevő eláll a szerződéstől, megtéríti az olyan áru visszaküldésével kapcsolatos költségeket is, amelyet jellegéből kifolyólag nem lehet postai úton elküldeni. Mindezekről a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek 10. pontjában tájékoztat, amelyek az Eladó internetes áruházának aloldalán találhatóak,
j) tájékoztat arról, hogy az adásvételi szerződéstől való elállás esetén a Vevő köteles a vételárat az Eladónak kifizetni a valós teljesítésért a távértékesítés keretében történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 10. § (5) bekezdése értelmében, miután az Eladó a Vevőnek kifejezett beleegyezését adta a távértékesítés keretében történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 4. § (6) bekezdése értelmében, erről tájékoztat az üzleti és panaszkezelési feltételek 10. pontja, ezek a feltételek az Eladó internetes áruházának aloldalán láthatóak,
k) a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek 10. pontjában tájékoztatott azokról a körülményekről, melyek alapján a Vevő elveszíti jogát a szerződés elállására, ezek az Eladó internetes áruházának aloldalán láthatóak,
l) a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek 8. pontjában felvilágosította az Eladó felelősségéről az áru, illetve szolgáltatás hibáiért a Polgári Törvénykönyv 622. és 623. §-a értelmében, amelyek az Eladó internetes áruházának aloldalán láthatóak,
m) az Eladó internetes áruházának katalógusoldalán, és a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek 9. pontjában tájékoztat a gyártó vagy az Eladó által kiadott jótállásról és annak részleteiről szigorúbb elvek alapján, mint azt a Polgári Törvénykönyv 502. §-a értelmezi, amennyiben ezt a jótállást a gyártó, illetve az Eladó szolgáltatja, és épp úgy tájékoztatja a Vevőt a számára nyújtott segítség létéről és feltételeiről és a Vevőnek nyújtott, értékesítés utáni szolgáltatásokról, amelyek az Eladó internetes áruházának aloldalán láthatóak,
n) az internetes áruház katalógusoldalán tájékoztat a megfelelő magatartási kódex mibenlétéről, amely betartására az Eladó kötelezte magát, és annak módjáról, miként ismertethető meg a Vevő ezzel a kódexszel vagy milyen módon juthat hozzá annak szövegéhez,
o) az internetes áruház katalógusoldalán és a jelen üzleti és panaszkezelési feltételekben, amelyek az Eladó internetes áruháza aloldalán láthatóak, tájékoztat a szerződés időtartamáról meghatározott határidejű szerződés esetén; a meghatározatlan határidejű szerződés esetén, illetve amennyiben olyan szerződésről van szó, amely érvényessége automatikusan meghosszabbodik, és a szerződéstől való elállás feltételeiről is,
p) az internetes áruház katalógus oldalán és a jelen üzleti és panaszkezelési feltételekben, amelyek az Eladó internetes áruháza aloldalán láthatóak, tájékoztat a Vevő kötelezettségeiről az adásvételi szerződésből eredő minimális határidővel kapcsolatban, amely az adásvételi szerződésből következik, amennyiben az adásvételi szerződésből kifolyólag a Vevőnek ilyen kötelezettsége származik,
q) az internetes áruház katalógusoldalán és a jelen üzleti és panaszkezelési feltételekben, amelyek az Eladó internetes áruháza aloldalán láthatóak, tájékoztat a Vevő előlegfizetési kötelezettségéről, illetve egyéb pénzügyi garancianyújtásáról az Eladó kérésére, és a garancianyújtásra vonatkozó feltételekről, amennyiben az adásvételi szerződésből kifolyólag a Vevőnek ilyen kötelezettsége származik,
r) az internetes áruház katalógusoldalán és a jelen üzleti és panaszkezelési feltételekben, amelyek az Eladó internetes áruháza aloldalán láthatóak, tájékoztat annak működéséről, beleértve az elektronikus tartalom bebiztosítására vonatkozó használható műszaki védelmi intézkedésekről, amennyiben ez megfelelő,
s) az internetes áruház katalógusoldalán és a jelen üzleti és panaszkezelési feltételekben, amelyek az Eladó internetes áruháza aloldalán láthatóak, tájékoztat az elektronikus tartalom hardverrel és szoftverrel való kompatibilitásáról, amelyről az Eladónak tudomása van vagy elvárható, hogy tudomása legyen róla, amennyiben ez helyénvaló,
t) az internetes áruház katalógusoldalán és a jelen üzleti és panaszkezelési feltételekben, amelyek az Eladó internetes áruháza aloldalán láthatóak, tájékoztat a peren kívüli vita megoldásának lehetőségéről és feltételeiről a viták alternatív megoldásának rendszerén keresztül, amennyiben az Eladó kötelezte magát a rendszer használatára,
u) tájékoztat az adásvételi szerződés megkötéséhez szükséges műveletekről azzal, hogy ezeket a szükséges műveleteket aláírta a jelen üzleti és panaszkezelési feltételekben, amelyek az Eladó internetes áruháza aloldalán láthatóak,
v) az internetes áruház katalógusoldalán és a jelen üzleti és panaszkezelési feltételekben, amelyek az Eladó internetes áruháza aloldalán láthatóak, tájékoztat arról, hogy az adásvételi szerződés elektronikus formában lesz megtalálható az Eladónál, és a Vevő hozzáférhet, miután írásban kérvényezi ezt,
w) az internetes áruház katalógusoldalán és a jelen üzleti és panaszkezelési feltételekben, amelyek az Eladó internetes áruháza aloldalán láthatóak, tájékoztat arról, hogy a szerződés megkötésének ajánlott nyelve a szlovák nyelv.
2.7. Amennyiben az eladó a 2.6 pont szerinti többletdíj vagy egyéb költség megfizetésére vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget. levél e) jelen üzleti és reklamációs feltételek, illetve a 2.6. pont szerinti áruk visszaküldésének költségeiről. levél i) jelen üzleti és reklamációs feltételek értelmében a vevő nem köteles ezen többletköltségeket vagy díjakat megfizetni.
3. Az Eladó jogai és kötelezettségei
3.1. Az Eladó köteles:
a) az árut a megegyezett mennyiségben, minőségben és időben kiszállítani az megerősített, visszaigazolt megrendelés alapján, és becsomagolni azt, illetve olyan szállításra alkalmas módon felszerelni, amely az árut megőrzi és védi,
b) biztosítani, hogy a szállított áru a Szlovák Köztársaság jogszabályainak megfeleljen,
c) az adásvételi szerződés megkötését követően haladéktalanul átadni az adásvételi szerződés megkötéséről szóló igazolást tartós adathordozón, például e-mail útján. Az igazolásnak tartalmaznia kell a 2.6. pontban feltüntetett összes információt, beleértve az adásvételi szerződéstől való elállásra vonatkozó űrlapot.
d) a Vevőnek átadni az összes, átvételre és használatra vonatkozó okmányt, illetve egyéb, a Szlovák Köztársaság érvényes jogszabályai által előírt okmányt (használati utasítás szlovák nyelven, garancialevél, szállítási levél, számla) legkésőbb az áruval egyidőben írásos vagy elektronikus formában.
3.2. Az Eladónak jogában áll a kiszállított áru Vevő általi rendes és időben való megtérítésére.
3.3. Amennyiben az Eladónak nem áll módjában a Vevőnek az árut kiszállítani az adásvételi szerződésben megegyezett vagy a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek által meghatározott időn belül, illetve a megegyezett vételárért a készlet kimerítése vagy az áru hozzáférhetetlensége okából, az Eladó köteles a Vevőnek pótteljesítést, illetve az adásvételi szerződés elállására vonatkozó lehetőséget felajánlani (tehát a rendelést törölni). A Vevő elállhat a szerződéstől, illetve törölheti a megrendelést, e-mail küldésével. Abban az esetben, ha a Vevő már megtérítette a vételár összegét, illetve annak részét, az Eladó visszafizeti a már kifizetett összeget, illetve annak részét az adásvételi szerződéstől való elállásról, illetve a megrendelés törléséről szóló e-mail fogadásától számított 14 napon belül a Vevőnek az általa megadott számlaszámra, amennyiben a szerződő felek nem egyeznek meg más módon. Abban az esetben, ha az Eladó az adott időn belül nem szolgáltat a Vevőnek pótteljesítést, és a szerződéstől sem áll el, és abban az esetben, ha a Vevő már kifizette az összeget vagy annak részét, az Eladó köteles visszafizetni a kifizetett összeget az adásvételi szerződés elállásától való kijelentés fogadásától számított 14 napon belül.
4. A Vevő jogai és kötelezettségei
4.1. A Vevő értesült arról, hogy az áru kifizetésének kötelezettsége a megrendelés részét képezi.
4.2. A Vevő köteles:
a) átvenni a megrendelt és kézbesített árut,
b) az Eladónak megtéríteni a vételár összegét, beleértve a szállítási költségeket a megegyezett határidőn belül,
c) a szállítólevél aláírásával, illetve az általa felhatalmazott személy aláírásával igazolni az áru átvételét.
4.3. A Vevőnek jogában áll az árut, a szerződő felek által megegyezett mennyiségben, minőségben, időben és helyen átvenni.
5. Szállítási és fizetési feltételek
5.1. Az áru általános hozzáférhetősége, annak kiszállítási időpontjával az internetes áruház oldalán levő minden terméknél megtalálható.
5.2. Amennyiben az Eladó és a Vevő az adásvételi szerződésben nem egyeznek meg más módon, az Eladó köteles az árut haladéktalanul kiszállítani, legkésőbb az adásvételi szerződés megkötésétől számított 30 napon belül. Amennyiben az Eladó nem teljesítette kötelességét az áru kiszállításával kapcsolatban az első mondatban meghatározott időn belül, a Vevő felszólíthatja az Eladót, hogy az ő általa megadott időben szállítsa ki az árut. Amennyiben az Eladó még ez alatt az idő alatt sem szállítja ki az árut, a Vevőnek jogában áll elállni a szerződéstől.
5.3. Az Eladónak jogában áll felszólítani a Vevőt az áru átvételére az adásvételi szerződésben megegyezett szállítási határidő letelte előtt is.
5.4. Az Eladó által működtetett internetes áruházban bármely, a weboldalon megjelenített áru csak szemléltetés. A színárnyalatok megjelenítése többek között függ a használt képernyő minőségétől is, illetve az Ön által használt egyéb berendezéstől.
5.5. A Vevő köteles az Eladótól, illetve az Eladó által felhatalmazott helyettesétől a kiszállításra az adásvételi szerződésben megegyezett helyen, vagy más módon átvenni az árut az áru kézbesítésének határideje előtt (továbbá „Helyszín“). A Vevő köteles átvenni az árut abban az időtartományban, amely az Eladóval, illetve az Eladó által felhatalmazott helyettes személlyel az adásvételi szerződésben megegyezett, vagy más módon átvenni az árut az áru kézbesítésének ideje előtt (továbbá „Időtartomány“).
5.6. Abban az esetben, ha az Eladó a Vevőnek kiszállítja az árut a Helyszínre és az adott Időtartományban, a Vevő köteles az árut személyesen átvenni, vagy biztosítani egy felhatalmazott személyt, aki távollétében az árut átveszi, valamint köteles aláírni a vételár kifizetéséről, az áru kiszállításáról és átadásáról szóló jegyzőkönyvet. Az áruátvételre felhatalmazott harmadik személy köteles felmutatni a megrendelés elfogadásának másolatát. Az áru kézbesítetté és átvetté nyilvánul annak átadásának pillanatától számítva. Átadás alatt az a pillanat értendő, amikor a Vevő, illetve az általa felhatalmazott személy aláírja a vételár kifizetéséről, szállításról és a Helyszínre való kézbesítésről szóló jegyzőkönyvet.
5.7. Amennyiben az áru kézbesítését meg kell ismételni a Helyszínen és az adott Időtartományban a Vevő távolléte miatt, illetve abban az esetben, ha a Vevő bármilyen előzetes írásos adásvételi szerződéstől való elállás nélkül nem veszi át az árut az Időtartomány letelte utáni 7 napon belül sem, az Eladó a keletkezett kár térítésigényére jogosult a Helyszínre való sikertelen kézbesítés valódi költségei magasságában.
5.8. Az adásvételi szerződés felmondási feltétellel jön létre, azzal a kikötéssel, hogy ha a vevő nem fizeti meg az eladónak a megállapodás szerinti vételárat a jelen Általános Szerződési Feltételek 4.2 pontja értelmében az eladó figyelmeztetésétől számított 15 napon belül, a szerződést a kezdetektől fogva fel kell bontani, a szerződő felek visszatérítik vagy pótolják az igénybe vett szolgáltatásokat,és az eladó megszerzi a jogot, hogy szabadon rendelkezzen a megrendelt áruval.
5.9. A Vevő jogosult a küldemény, tehát az áru, valamint annak csomagolásának ellenőrzésére, méghozzá azonnal az átadást követően az Eladó helyettesének jelenlétében. Az áru hibájának megállapítása esetén, és/illetve abban az esetben, ha a küldemény nem teljes (áru alacsonyabb darabszáma, illetve hiányzik a megrendelt áru), az Eladó helyettese köteles a Vevőnek lehetővé tenni a hiba vagy hiányosság terjedelméről és sajátosságáról feljegyzést elkészíteni, amelynek hitelességét az Eladó helyettese igazolja. Az Eladónak kézbesített fent leírt módon elkészített feljegyzés alapján a Vevő elutasíthatja a hibás áru átvételét, illetve igazolhatja az áru átvételét a hibákkal együtt és ezt követően az Eladónál, illetve az arra kijelölt személynél élhet a panaszjogával az üzleti és panaszkezelési feltételek 8. pontja értelmében. Abban az esetben, ha a Vevő elutasítja a hibás áru átvételét, az Eladó viseli az áru visszajuttatásával kapcsolatos összes költséget.
5.10. Amennyiben az Eladó nem kézbesíti a Vevőnek az árut a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek 5.2 pontjában leírt időtartományon belül, a Vevőnek jogában áll elállni az adásvételi szerződéstől és az Eladó köteles a vételár már kifizetett összegét banki átutalással visszaadni az adásvételi szerződés elállásának kézbesítésétől számított 14 napon belül a Vevő által megadott számlaszámra.
6. Vételár
6.1. Az Eladó és a Vevő között megkötött adásvételi szerződésben meghatározott vételár a megrendelés elfogadásában van feltüntetve (a továbbiakban "vételár"). Amennyiben a megrendelés kézbesítésének igazolásában magasabb vételár szerepel, mint a megrendelés időpontjában, az internetes áruház oldalán feltüntetett azonos áru vételára, az Eladó elektronikus üzenetet küld a Vevőnek az új, más összegű vételárról, amelyet a Vevő kizárólagosan e-mail útján vagy írásban igazol, az érvényes adásvételi szerződés megkötése érdekében.
6.2. A Vevő köteles azt a vételárat megfizetni az Eladónak, beleértve a szállítás költségeit készpénzben, vagy bankkártyával, utánvéttel az átadás helyszínén, illetve az Eladó számlájára való banki átutalással, amely a megrendelés elfogadásában, illetve az áru átvételének időpontja előtt az Eladó internetes oldalán volt feltüntetve vagy fizetési kapun keresztül (Azonnali fizetés, Kártyás fizetés, Banki átutalás).
6.3. Abban az esetben, ha a Vevő banki átutalással fizeti meg a vételárat, a fizetés napja az egész vételár összegének az Eladó bankszámlájára való ráírásának napja.
6.4. A Vevő köteles az Eladónak megfizetni a meghatározott áru vételárát az adásvételi szerződésben meghatározott határidőn belül, de legkésőbb az áru átvételekor.
6.5. Abban az esetben, ha a Vevő nem fizeti meg a teljes vételárat az Eladónak a Helyszínre való kézbesítés pillanatáig, és a szerződő felek nem egyeztek meg a vételár részletekben való fizetésében, az Eladó jogosult megtagadni a Vevőnek az áru kézbesítését.
6.6. A vételár nem tartalmazza az áru összerakásával és felvitelével kapcsolatos költségeket. Az Eladó nem köteles ezeket a szolgáltatásokat nyújtani a Vevő számára.
7. Tulajdonszerzés és az áru esetleges sérülésének kockázatának átszállása
7.1. Az áru tulajdonjoga átszáll a Vevőre az áru átvételével a meghatározott helyszínen. Az a Vevő, aki nem felel meg a fogyasztónak a fogyasztóvédelemről és a Magyar Nemzeti Tanács kisebb szabálysértésekről szóló 372/1990. sz. módosított törvényének módosításáról szóló 250/2007 Tt. sz. törvény (a továbbiakban: "Törvény") 2. § a) pontjában meghatározott meghatározásának, csak az áru teljes vételárának teljes kifizetése után szerez tulajdonjogot az árura.
7.2. Az árun keletkező sérülés kockázata átszáll a Vevőre abban az időben, amikor a Vevő, illetve a Vevő által felhatalmazott harmadik személy átveszi az árut az Eladótól, illetve annak helyettesétől, aki az áru átadásával meg lett bízva, illetve amennyiben ezt nem teljesíti az idő alatt, amikor az Eladó lehetővé teszi a Vevőnek, hogy az áruval rendelkezzen és a Vevő az árut nem veszi át.
8. Panaszkezelés (hibákért való felelősség, jótállás, reklamáció)
8.1. Amennyiben az áru olyan hibájáról van szó, amely eltávolítható, a Vevőnek jogában áll ezt a hibát térítésmentesen, időben és megfelelően eltávolíttatni. Az Eladó köteles ezt a hibát haladéktalanul eltávolítani.
8.2. A Vevő követelhet árucserét is a hibaeltávolítás helyett, illetve, amennyiben a hiba csak az áru egy részét érinti, ennek a résznek cseréjét, amennyiben az Eladónak nem keletkeznek aránytalanul magas költségei az áru vételárán túl, illetve a hiba súlyosságára való tekintettel.
8.3. A hibaeltávolítás helyett az Eladó mindig kicserélheti a hibás terméket hibátlanra, amennyiben a Vevőnek ezzel nem okoz komoly nehézségeket.
8.4. Amennyiben az áru olyan hibájáról van szó, amelyet nem lehetséges eltávolítani, és amely gátolja az áru rendeltetésszerű használatát, a Vevőnek jogában áll az árut kicseréltetni, illetve az adásvételi szerződéstől elállni. A Vevő azonos jogokkal rendelkezik, amennyiben eltávolítható hibákról van szó, de a Vevő nem tudja az árut rendeltetésszerűen használni az ismételten felmerülő hibák, vagy nagyobb számú hiba előfordulása miatt.
8.5. Amennyiben nem eltávolítható hibákról van szó, a Vevő az áru vételárából méltányos kedvezményre jogosult.
8.6. Az Eladó tájékoztatta a Vevőt az őt illető jogairól a Polgári Törvénykönyv 622. §-ából kifolyólag (a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek 8.1.-8.3. pontja), amelyeket a Polgári Törvénykönyv 623. §-a (a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek 8.4.-8.5. pontja) alapján érvényesíthet oly módon, hogy az Eladó elhelyezte ezeket a üzleti és panaszkezelési feltételeket az internetes áruházának megfelelő aloldalán, és a Vevőnek lehetősége nyílik elolvasásukra még a megrendelés elküldése előtt.
8.7. Az Eladó felelős az áru hibáiért a Magyar Köztársaság érvényes jogszabályai értelmében, és a Vevő köteles a panaszát az Eladónál, illetve a meghatározott személynél érvényesíteni. A jótállás alatti és a jótállás utáni szervizközpontokról és a megadott személyekről szóló információk a garancialevél hátsó oldalán találhatóak, vagy az Eladó közli a Vevővel telefonos, illetve e-mail útján történő igénylés alapján.
8.8. A panaszkezelés rendezésére az Eladó érvényes panaszkezelési rendje vonatkozik, tehát a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek 8. pontja. A Vevő megfelelően tájékoztatva volt a panaszkezelési renddel és informálva volt az áru panaszkezelésének feltételeiről és módjáról, beleértve olyan adatokat, mint például hol lehet a panaszt érvényesíteni és a garanciaszervizt igényelni a fogyasztók védelméről szóló 250/2007 számú törvény 18.§ (1) bekezdése és a szabálysértésekről, a Szlovák Nemzeti Tanács törvényének módosításáról szóló 372/1990 számú törvény (a továbbiakban „Törvény“) értelmében, az adásvételi szerződés megkötése előtti időszakban oly mód, hogy a jelen üzleti és panaszkezelési feltételeket az Eladó elhelyezte az internetes áruházának megfelelő aloldalán és a Vevőnek lehetősége volt a megrendelés elküldése előtt ezeket elolvasni.
8.9. A panaszkezelési rend arra az árura vonatkozik, amelyet a Vevő az Eladótól elektronikus kereskedelem formájában az Eladó internetes áruházának oldaláról vásárolt.
8.10. A Vevő jogosult az Eladónál igényelni az áru hibájáért való felelősség vállalását csak azt az árut illetően, amelyen a hiba kimutatható, jótállás alatt áll és az Eladónál lett beszerezve, valamint amelyért a gyártó, szállító vagy az Eladó a felelős.
8.11. Amennyiben az áru hibás, a Vevő panaszt emelhet az Eladó székhelyén a Törvény 18.§ (2) bekezdése értelmében oly módon, hogy kézbesíti az árut az Eladó székhelyére és kézbesíti az Eladónak azon akaratát, miszerint él a panasz jogával a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek 8.1. és 8.5. pontja értelmében (a továbbiakban „Panaszérvényesítés bejelentése“), pl. a panasz érvényesítésére fenntartott kitöltött űrlap formájában, amely az Eladó internetes áruházának aloldalán található. Visszaküldéskor az Eladó felajánlja az áru bebiztosítását. Utánvéttel küldött küldeményt az Eladó nem vesz át. A Vevő köteles megadni az összes igényelt valós adatot a Panaszérvényesítés bejelentésében, legfőképp pontosan megjelölni az áru hibáját és mértékét; a Vevő egyúttal megadja, a Polgári Törvénykönyv 622. és 623.§-a közül melyik paragrafus értelmében érvényesíti jogait. A Vevőnek szintén jogában áll panaszát az áru gyártója által, garanciajavításra jogosult személynél (a továbbiakban „megadott személy“) érvényesíteni. A megadott személyek listája a garancialevélben található, illetve a Vevő kérésére az Eladó elküldi.
8.12. Az Eladónak elküldhető árut illető panaszeljárás attól a naptól kezdődik, amikor a következő feltételek egyben teljesülnek:
a) a Panaszérvényesítés bejelentésének kézbesítése az Eladónak,
b) a Vevő által reklamált áru kézbesítése az Eladónak vagy a megadott személynek,
c) a reklamált áru hozzáférési kódjai, jelszavai, stb. kézbesítése az Eladónak, amennyiben ezek nélkülözhetetlenek a benyújtott panasz megfelelő elbírálására;
8.13. Amennyiben a reklamáció tárgya olyan áru, amelyet az Eladónak objektíven kézbesíteni nem lehetséges, illetve amely szilárdan beépített, a Vevő a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek 8.12. pontja a) és c) betűje alatt feltüntetett feltételek teljesítésén kívül köteles az összes olyan tevékenységben résztvenni, amely lehetővé teszi az Eladónak, illetve az általa megadott személynek a reklamált árut megtekinteni. A objektíven nem kézbesíthető, illetve a szilárdan beépített árut érintő panaszeljárás az áru megtekintésének napjával kezdődik az első mondat alapján. Amennyiben az Eladó, illetve az általa megadott harmadik személy, a Vevő minden szükséges közreműködése ellenére nem biztosítja be a megállapított határidőn belül, legkésőbb azonban a Panaszérvényesítés bejelentésétől számított 10 napon belül, a panaszeljárás az Eladónak kézbesített Panaszérvényesítés bejelentése kézbesítésének napjától számítódik.
8.14. Az Eladó, vagy a megadott személy a Vevő árura vonatkozó panaszérvényesítéről igazolást ad ki az Eladó által választott formában, pl. e-mail vagy írásos formában, amelyben köteles pontosan megjelölni az áru kifogásolt hibáit, és még egyszer tájékoztatni a Vevőt annak jogairól a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek 8.1. és 8.3. pontjaiból (Polgári Törvénykönyv 622.§-a) kifolyólag, és azokról a jogokról, amelyek a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek 8.4. és 8.5. pontjából következnek (Polgári Törvénykönyv 623.§-a). Amennyiben a panaszérvényesítés távközlés eszközzel jön létre, az Eladó köteles a panaszérvényesítésről szóló igazolást azonnal és haladéktalanul kézbesíteni, legkésőbb azonban a panasz elbírálásáról szóló dokumentummal együtt; a Panaszérvényesítésről szóló igazolást nem kell kézbesíteni, amennyiben a Vevőnek lehetősége van felmutatni a Panaszérvényesítést más módon.
8.15. A Vevőnek jogában áll eldönteni, hogy a Polgári Törvénykönyv 622. és 623.§-a értelmében melyik jogával él, és egyúttal köteles ezt a döntését az Eladóval haladéktalanul közölni, valamint az Eladónak ezt a döntését kézbesíteni. A Vevő döntése alapján, amelyet a Polgári Törvénykönyv 622. és 623.§-a értelmében érvényesít, az Eladó, illetve a megadott személy köteles azonnal meghatározni a panaszkezelés intézésének módját a Törvény 2.§ m) bekezdése értelmében, bonyolultabb esetekben a panaszkezelési eljárás kezdetétől számított 3 napon belül, indokolt esetben, legfőképp amennyiben műszaki becslés is indokolt, a panaszkezelési eljárás kezdetétől számított 30 napon belül. A panaszkezelés módjának meghatározása után az Eladó vagy a kijelölt személy a panaszt haladéktalanul kezeli, viszont indokolt esetben késleltetheti is ennek határidejét. A panasz rendezése viszont nem tarthat 30 napnál tovább a panasz érvényesítésétől számított naptól kedzve. A panaszrendezés határidejének letelte után a Vevőnek jogában áll elállni a szerződéstől vagy jogában áll az árut új árura kicseréltetni.
8.16. Amennyiben a Vevő érvényesítette az árura vonatkozó reklamációját az adásvételi szerződés megkötésétől számított 12 hónapon belül, az Eladó csak egy szakértő nyilatkozata, vagy egy engedélyezett, bejelentett, illetve meghatalmazott személy (a továbbiakban „az áru szakvéleményezése“) álláspontja alapján utasíthatja azt vissza. A szakvélemény eredményétől függetlenül az Eladó nem igényelheti a Vevőtől az áru szakvéleményezésével kapcsolatos és egyéb költségek megtérítését.
8.17. Amennyiben a Vevő érvényesítette az árura vonatkozó reklamációját az adásvételi szerződés megkötésétől számított 12 hónap eltelte után, és az Eladó ezt elutasította, a panaszt rendező személy köteles a panaszelbírálási okmányban feltüntetni, kinek küldheti el a Vevő az árut szakvéleményezésre. Amennyiben a Vevő elküldi az árut az okmányban feltüntetett személynek szakvéleményezésre, az áru szakvéleményezésével járó és egyéb célszerű költségeit az Eladó téríti függetlenül a szakvéleményezés eredményétől. Amennyiben a Vevő a szakvéleményezéssel bebizonyítja az Eladó felelősségét az áru reklamált hibájáért, a Vevő újra érvényesítheti panaszát; a szakvéleményezés ideje alatt a garanciaidő nem telik. Az Eladó köteles a Vevőnek megtéríteni az összes tényleges költséget, az áru szakvéleményezésével kapcsolatos összes tényleges és egyéb költséget a panaszérvényesítés újrabenyújtásától számított 14 napon belül. Az újra érvényesített panasz nem utasítható vissza.
8.18. A Vevőnek nem áll jogában érvényesíteni a felelősséget olyan hibákért, amelyekre a szerződés megkötésének idejében az Eladó felhívta figyelmét, illetve amelyekről tudomása volt az adásvételi szerződés megkötésének körülményeire való tekintettel.
8.19. Az Eladó fenntartja jogát a hibás áru azonos vagy jobb paraméterekkel rendelkező hibátlan árura való cseréjére, amennyiben ez a Vevőnek nem okoz komoly nehézséget.
8.20. Az Eladó nem felel a hibákért, amennyiben:
a) a Vevő nem érvényesítette az Eladó árura vonatkozó felelősségének jogát az áru jótállási idejének végéig,
b) az áru hibája okozott mechanikai sérülés, amelyet a Vevő okozott,
c) az áru hibája az áru olyan módú használatával keletkezett, amelyek nem felelnek meg az áru rendeltetésszerű körülményeinek,valamint azok intenzitásának, nedvességének, vegyi és mechanikus hatásának,
d) a hiba szakszerűtlen bánásmóddal, kezeléssel keletkezett, illetve az áru karbantartását elhanyagolták,
e) az áru hibája túlzott terhelés által keletkezett, illetve a dokumentációban leírt feltételekkel, vagy az áru rendeltetésszerű használatának általános elveivel ellentétben volt használva,
f) az áru hibája elkerülhetetlen vagy előreláthatatlan körülmények általi megrongálással keletkezett,
g) az áru hibája véletlenszerű tönkremenés vagy véletlenszerű romlás által keletkezett,
h) az áru hibája nem szakszerű beavatkozás által, víz, tűz, statikus vagy atmoszférikus villamos áram által való megrongálással, illetve más felsőbb tényező beavatkozásával keletkezett,
i) az áru hibája ehhez nem jogosult személy beavatkozásával keletkezett.
Amennyiben a küldemény nem teljes, illetve ha olyan szemmel látható hibáról van szó, amelyet a Vevő az áru átvétele közben megállapíthatott és ezt nem jelentette az Eladó helyettesének a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek 5.9. pontja értelmében, az ilyen jellegű későbbi panasztétel csak akkor fogadható el, ha a Vevő bebizonyítja, hogy az áru már az átvétel idején hibás volt.
8.21. Az Eladó köteles a panaszkezelést rendezni és a panaszeljárást befejezni a következő módok egyikével:
a) a megjavított áru átadásával,
b) az áru cseréjével,
c) az áru vételárának visszafizetésével,
d) az áru vételárából leszámított kellő mértékű kedvezmény kifizetésével,
e) írásos felhívással az Eladó megadott teljesítésének megállapítására,
f) az áru reklamációjának indokolt elutasításával.
8.22. Az Eladó köteles írásos dokumentumot szolgáltatni a panaszkezelés eljárásának módjáról és a Vevő panaszának rendezéséről a panasz személyes, postai- vagy futár- vagy háztól házig szolgáltatás által történő érvényesítésétől számított 30 napon belül.
A panaszeljárás eredményéről az Eladó telefonon vagy e-mailben értesíti a Vevőt közvetlenül a panaszeljárás befejezése után, egyúttal a panasz rendezéséről szóló dokumentumot elküldi az áruval együtt, illetve e-mailben.
8.23. A jótállási idő az áru átvételétől számított 24 hónap, amennyiben konkrét esetben más jótállási idő nincs megadva. A sporttáplálkozási kiegészítők, az élelmiszert és tápot tartalmazó ajándékkosarak minőségének megőrzési ideje több mint 2 hónap a szavatossági idő lejárta előtt, rövidebb lejárati idő esetén az Eladó kapcsolatba lép a Vevővel telefon-, illetve e-mail útján és a csomag kizárólag a Vevő beleegyezésével küldhető el.
8.24. A jótállási idő meghosszabbodik azzal az idővel, amennyit a Vevő az árut nem használhatta az áru garanciajavításának okából.
8.25. Áru új árura való cseréje esetén a Vevő egy dokumentumot vesz át, amelyben az áru cseréjéről szóló információ olvasható és az esetleges további panasztétel az adásvételi szerződés, és a dokumentum alapján érvényesíthető. Az áru új árura való cseréje esetén a jótállási idő az új áru átvételétől érvényes, de kizárólág csak az új árura.
8.26. Amennyiben eltávolítható hibáról van szó, a panaszkezelés a Vevő döntésétől függően megy végbe a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek 8.15. pontja alapján rendezve a következő módon:
a) az Eladó biztosítja a hiba eltávolítását, vagy
b) az Eladó kicseréli a hibás árut.
8.27. Amennyiben eltávolítható hibáról van szó és a Vevő a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek 8.15. pontja alapján nem adja meg haladéktalanul a panasz elbírálásának módját, az Eladó a hiba eltávolításával intézi el a reklamációt.
8.28. Amennyiben nem eltávolítható hibáról, illetve egynél többször ismételt eltávolítható hibáról, vagy nagyobb számú eltávolítható hibáról van szó, amely gátolja az áru hibátlan, rendeltetésszerű használatát, az Eladó a Vevő, a jelen üzleti és panaszkezelési szerződés 8.15. pontjának döntése alapján jár el a következő módon:
a) az áru cseréjével más működő, azonos vagy jobb paraméterekkel rendelkező árura, vagy
b) abban az esetben, ha az Eladó nem cserélheti ki az árut más árura, a reklamációt a vételár visszafizetésével rendezi.
8.29. A panasz kezelése csak a panaszértesítésben és az áruk panaszának megerősítésében meghatározott hibákra vonatkozik a jelen Panasz és üzleti feltételek 8.14. pontja szerint.
8.30. A panasz szempontjából a többszöri ismételten eltávolítható hiba ha kettőnél többször fordul elő.
8.31. A panasz szempontjából több különböző eltávolítható hiba minősül háromnál több különböző eltávolítható hiba egyidejű előfordulásának.
8.32. A Vevő azon joga, hogy panaszt nyújtson be az áru hibájával kapcsolatban, akkor merül fel, miután gyakorolta jogát, és kérte az Eladót, hogy távolítsa el az áru hibáját a jelen Panasz és az Üzleti Feltételek 8.1 pontja szerint, és a panasz eredményétől függetlenül a panasz újbóli benyújtása ugyanazon egyedi hibára (nem azonos típusú hiba) elutasításra kerül.
8.33. A jelen Panasz- és Üzleti feltételek 8. cikkének rendelkezései nem vonatkoznak kifejezetten azokra a szervezetekre, amelyek nem felelnek meg a fogyasztó Törvény 2. § (a) pontjában meghatározott meghatározásának.
9. Felelősség hibákért, jótállásért, áruk minőségéért – üzleti vállalkozások (nem fogyasztók)
9.1. Amennyiben a Vevő nem felel meg a Törvény 2. § (a) pontjában meghatározott fogyasztói meghatározásnak, a Szerződő Felekre a 422. és azt követő szakaszok rendelkezései vonatkoznak. a Kereskedelmi Törvénykönyv, amely szabályozza a felelősséget a hibákért.
9.2. Az áru minőségének garantálásával az Eladó írásban vállalja, hogy a leszállított áru bizonyos ideig alkalmas lesz a megállapodás szerinti, egyébként szokásos célra történő használatra, vagy megtartja a megállapodott, egyébként szokásos jellemzőit. A megrendelt forma minőségére vonatkozó garanciát a Kereskedelmi Törvénykönyv 429. szakasza szerint 6 hónapig nyújtják azoknak a vásárlóknak, akik nem felelnek meg a fogyasztó meghatározásának.
9.3. Az Eladó felelős a Vevővel szemben azért, hogy az Áruk hibátlanok abban a pillanatban, amikor az Áruk károsodásának kockázata átszáll a Vevőre. Az Eladó különösen felelős a Vevő felé, hogy ebben az időpontban:
a) az áru rendelkezik a megállapodás szerinti jellemzőkkel, vagy rendelkezik a gyártó által megadott jellemzőkkel, vagy a Vevő által elvárt jellemzőkkel az áru leírása és jellege tekintetében,
b) az áru alkalmas a fenti célokra vagy azokra a célokra, amelyekre az ilyen típusú árukat általában használják,
c) az áru megfelel a jogszabályok követelményeinek;
9.4. A Kereskedelmi Törvénykönyv 455–461. szakaszának vonatkozó rendelkezései vonatkoznak az áru sérülése veszélyének átszállására.
9.5. A Vevő köteles indokolatlan késedelem nélkül értesíteni az Eladót az áru nyilvánvaló hibáiról.
9.6. A Vevő köteles lehetővé tenni az Eladó számára, hogy meggyőződjön a panaszos áru hibáiról.
9.7. Az Eladó köteles a panasz megalapozottságát indokolatlan késedelem nélkül értékelni, míg a panasz megalapozottságának elbírálására rendelkezésre álló határidő hossza elsősorban a panaszos hiba jellegétől és súlyosságától függ. Az Eladó vállalja, hogy tájékoztatja a Vevőt az értékelés eredményéről.
9.8. Ha a panasz jogos, a Vevő kérheti a hibás áru cseréjének kiszállítását, vagy az áru hibáinak eltávolítását, vagy a vételár helyénvaló kedvezményét, kivéve, ha az Eladóval másként állapodtak meg.
10. Személyes adatok és védelmük
10.1. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy amennyiben a Vevő természetes személy, köteles az Eladóval a megrendelésében közölni vezetéknevét, keresztnevét, állandó lakhelyének címét, beleértve az irányítószámot, valamint telefonszámát és e-mail címét.
10.2. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy amennyiben a Vevő jogi személy, köteles az Eladóval a megrendelésében közölni cégnevét, a cég székhelyének címét beleértve az irányítószámot, valamint cégjegyzékszámát, telefonszámát és e-mail címét.
10.3. A Vevő bármikor ellenőrizheti és módosíthatja a megadott adatait, valamint a bejelentkezés után megszüntetheti az internetes áruház oldalán levő regisztrációját a „Fiókom“ részben.
10.4. Az Eladó ezúton tájékoztatja a Vevőt, hogy a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, 2016. április 27-i (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet 6. cikke (1) bekezdésének b) pontja értelmében(Általános adatvédelmi rendelet) (a továbbiakban: "Rendelet"), az Eladó, mint az információs rendszer üzemeltetője, a Vevő személyes adatait az adásvételi szerződés megkötése során a Vevő mint érintett hozzájárulása nélkül dolgozza fel, mivel a Vevő személyes adatainak feldolgozását az Eladó a Vevővel való szerződéskötést megelőző kapcsolatok keretében végzi, és a Vevő személyes adatainak feldolgozása szükséges az adásvételi szerződés teljesítéséhez, amelyben a Vevő az egyik szerződő félként szerepel.
10.5. A rendelet 6.cikke (1) bekezdésének f) bekezdése alapján a Vevő beleegyezését adja az adott mező bejelölésével, miszerint az Eladó feldolgozhatja és megőrizheti a Vevő személyes adatait, főleg a fent említett adatokat, és/illetve azokat, amelyekre a Eladónak szüksége lehet az új termékekről, kedvezményekről és akciókról szóló információk küldéséhez és ezeket az összes, új termékekről, kedvezményekről és a kínált termékek akcióiról szóló információs rendszerében feldolgozhatja.
10.6. Az Eladó kötelezi magát, hogy a Vevő személyes adatait a Magyar Köztársaság hatályban lévő jogszabályai szerint fogja kezelni.
10.7. Az Eladó kijelenti, hogy a megszerzett személyes adatokat csakis a jelen üzleti és panaszkezelési feltételekben meghatározott célból szerzi a Rendelet 5.cikke (1) bekezdése a)és b) pontjával egybehangzóan.
10.8. Az Eladó kijelenti, hogy azokat személyes adatokat, amelyeket más célból szerez meg, mint az a jelen üzleti és panaszkezelési feltételekben fel van tüntetve, egyénileg szerzi a Vevő beleegyezése alapján, és egyidőben biztosítja, hogy ezek a személyes adatok kizárólag olyan módon lesznek felhasználva, amely egyezik a megszerzésük céljával, továbbá nem csoportosítja ezeket azokkal a személyes adatokkal, amelyeket az adásvételi szerződés teljesítése céljából szerzett.
10.9. A megrendelés elküldése előtt a Vevő fel lesz szólítva, hogy a megrendelés elküldése előtt a megfelelő mező bejelölésével igazolja, hogy az Eladó megfelelő, érthető és félreérthetetlen módon közölte:
a) a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek 1. pontjában feltüntetett azonosító adatait,
b) az Eladó vagy az Eladó felelős személyének elérhetőségei,
c) a személyes adatok feldolgozásának célja, amely az eladó és a vevő közötti adásvételi szerződés megkötése és a személyes adatok feldolgozásának jogalapja,
d) a vevő köteles megadni a szükséges személyes adatokat az adásvételi szerződés megkötése, valamint a megrendelés megfelelő feldolgozása és kézbesítése érdekében,
e) ha az adatkezelés a Rendelet 6. cikke (1) bekezdésének f) pontján alapul, az eladó jogos érdeke a közvetlen üzletszerzés,
f) harmadik fél azonosító adatai, amely az a vállalat, amely a megrendelt árut a vevőnek szállítja, vagy más címzettek azonosító adatai vagy a személyes adatok címzettjeinek kategóriái, ha vannak ilyenek,
g) a személyes adatok tárolásának időtartamát, illetve meghatározásának szempontjait,
10.10. Az Eladó kijelenti, hogy a személyes adatokat a közerkölccsel összhangban dolgozza fel és olyan módon cselekszik, amely nincs ellentétben a törvényekkel és más általános, kötelező érvényű jogszabályokkal, és ezeket nem kerüli ki. Az Eladó kijelenti, hogy a Vevő beleegyezését nem kényszeríti ki, és ezt nem követeli a szerződéses jogviszony, szolgáltatás vagy áru, illetve az Eladó meghatározott kötelessége visszautasításának fenyegetésével sem.
10.11. A Rendeletnek megfelelően az Eladó a következő információkat adja meg a Vevőnek, akinek az adatait feldolgozza:
a) az Eladó és adott esetben az Eladó képviselőjének személyazonossága és elérhetősége;
b) az adott megbízott személy elérhetőségeit,
c) az adatkezelés célja, amelyre a személyes adatokat szánják, valamint az adatkezelés jogalapja,
d) ha az adatkezelés a 6. cikk (1) bekezdésének f) pontján alapul,amely követi az eladó vagy harmadik fél jogos érdekeit,
e) a személyes adatok címzettjeinek körét, vagy a címzettek kategóriáit, ha vannak ilyenek,
f) adott esetben tájékoztatás arról, hogy az Eladó személyes adatokat szándékozik továbbítani harmadik országba vagy nemzetközi szervezethez;
g) a személyes adatok tárolásának időtartamát, illetve meghatározásának szempontjait,
h) tájékoztatás arról, hogy joga van hozzáférést kérni az Eladótól személyes adataihoz, és joga van azok helyesbítéséhez, törléséhez vagy az adatkezelés korlátozásához, vagy tiltakozhat az adatkezelés ellen, valamint joga van az adatok hordozhatóságához,
i) a felügyelő hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga;
j) tájékoztatás arról, hogy a személyes adatok megadása jogszabályi vagy szerződéses követelmény-e, vagy szerződés megkötéséhez szükséges követelmény, köteles-e a vevő személyes adatokat szolgáltatni, valamint az adatszolgáltatás elmulasztásának lehetséges következményei,
k) automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is;
A Vevőnek joga van másolatot kérni az Eladótól a feldolgozás alatt álló személyes adatokról, és joga van megszerezni az összes fenti információt. A Vevő által kért további másolatokért az Eladó díjat számíthat fel, amely megfelel a másolat elkészítésének adminisztratív költségeinek.
10.12. Ha a Vevő írásban vagy elektronikus úton gyakorolja a 10.11 pont szerinti jogát, és kérelmének tartalmából az következik, hogy a 10.11. pont szerinti jogát gyakorolja, a kérelmet úgy kell tekinteni, mintha azt ezen Előírás szerint nyújtották volna be.
10.13. A Vevőnek joga van tiltakozni az Eladóval személyes adatainak feldolgozása ellen, amelyekről feltételezi, hogy közvetlen marketing céljából dolgozzák fel vagy fogják feldolgozni, beleértve a profilalkotást is, amennyiben az ilyen közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha a Vevő tiltakozik az ilyen feldolgozás ellen, az Eladó megszünteti a személyes adatok közvetlen marketing célú feldolgozását attól a naptól kezdve, amikor a kifogást az Eladónak kézbesítették, és az érintett Vevő személyes adatai nem dolgozhatók fel és nem is fognak ilyen célokra feldolgozásra kerülni.
10.14. Ha a Vevő azt gyanítja, hogy személyes adatait engedély nélkül dolgozzák fel, panaszt nyújthat be a Magyar Köztársaság Személyes Adatvédelmi Hivatalához. Ha a vevő nem rendelkezik teljes cselekvőképességgel, jogait törvényes képviselője gyakorolhatja.
10.15. Az Eladó köteles megtenni a megfelelő intézkedéseket annak érdekében, hogy a Vevő megkapja a 10.11 pontban említett összes információt tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és egyszerűen megfogalmazva. Az Eladó az információkat elektronikus úton vagy a Rendeletnek megfelelően, a Vevővel egyeztetett egyéb módon adja meg.
10.16. A Vevő kérésére tett intézkedésekről az Eladó indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérés kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Vevőt.
10.17. Az Eladó ezúton tájékoztatja a Vevőt, hogy a megkötött szerződés teljesítése miatt a Vevő személyes adatainak feldolgozása feltételezi, hogy a Vevő személyes adatait az alábbi harmadik felek vagy címzettek csoportjai rendelkezésére bocsátják és hozzáférhetővé teszik:
GLS futárszolgálat Székhelye: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2., Cégjegyzékszám: 13-09-111755, Adószám: 12369410-2-44, Közösségi adószám: HU12369410
DPD Hungary Kft ,székhelye:1134 Budapest,Váci út 33. A épület 2.em, CÉGJEGYZÉKSZÁM: 01 09 888141, ADÓSZÁM: 13034283-2-44
DHL Freight székhelye: District V. Budapest Szabadság Tér 7 Bankcenter Épület, Földszint Dhl Iroda 1054.
Magyar posta, a.s., székhelye: Budapest, Dunavirág utca 2-6., cégjegyzékszám: Cg. 01-10-042463, bejegyezve: Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság, Adóigazgatási szám: 10901232-4-44
11. Az adásvételi szerződéstől való elállás
11.1. Amennyiben az Eladó nem tudja teljesíteni az adásvételi szerződésből adódó kötelezettségét a készlet kimerülése, az áru hiánya okából, illetve ha az adásvételi szerződésben megegyezett áru gyártója, szállítója felfüggesztette annak gyártását vagy olyan jelentős változásokat vitt véghez, amelyek lehetetlenné tették az Eladónak az adásvételi szerződésből adódó kötelességének teljesítését, vagy felsőbb hatalom okából, illetve minden igyekezete ellenére, amely lelkiismeretesen követelhető, az Eladó nem képes az árut kézbesíteni a Vevőnek ezen kereskedelmi feltételekben leírtak alapján, vagy a megrendelésben feltüntetett árban, az Eladó köteles azonnal tájékoztatni a Vevőt erről a tényről és egyidejűleg köteles a Vevőnek pótmegoldást vagy az adásvételi szerződés elállásától való lehetőséget (a megrendelés törlését) felajánlani. Abban az esetben, ha a Vevő eláll az adásvételi szerződéstől a jelen üzlei és panaszkezelési feltételek jelen pontjában feltüntetettek okából adódóan, az Eladó köteles a Vevőnek banki átutalással visszafizetni a már kifizetett előleget az adásvételi szerződésben megegyezett áruért az adásvételi szerződés elállásáról szóló értesítéstől számított 14 napon belül a Vevő által megadott számlaszámra.
11.2. A Vevő elállhat az adásvételi szerződéstől indoklás nélkül, a távértékesítés keretében történő fogyasztóvédelemről szóló 45/2014.( II. 26.) Kormány rendelet 20§ alapján (a továbbiakban csak „Távértékesítés keretében történő fogyasztóvédelemről szóló törvény“) alapján, az áru átvételétől, illetve a szolgáltatás nyújtásáról szóló szerződés vagy az adathordozón nem szállított elektronikus tartalom szolgáltatásától szóló szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül, amennyiben az Eladó időben és megfeleően teljesítette tájékoztatási kötelezettségét a Távértékesítés keretében történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 45/2014.( II. 26.) Kormány rendelet 20§ alapján.
11.3. Ebben a határidőben a Vevőnek jogában áll az árut a hagyományos üzlethelységekben megszokott szokványos módon kibontani és kipróbálni az áru átvétele után, mindezt az áru jellege, tulajdonsága és működőképessége megállapításához szükséges terjedelemben.
11.4. A szerződés elállásától számított határidő attól a naptól lép érvénybe, amikor a Vevő vagy az általa megadott harmadik személy, a szállítót kivéve, átveszi a megrendelt teljes árut, illetve amennyiben:
a) a Vevő által egy rendelésben megrendelt áru részletekben lett kiszállítva, az utolsóként átvett áru átadásától számított naptól kezdődik,
b) az áru több elemből vagy több darabból áll, az utolsó elem vagy darab átadásától számított naptól kezdődik,
c) az árut ismételten kézbesíti a meghatározott időben az adásvételi szerződés szerint az első kézbesített áru átvitelének napjától számítva.
11.5. A Vevő elállhat az adásvételi szerződéstől, melynek tárgya az áru beszerzése, még a szerződés elállásától számított idő letelte előtt is.
11.6. A Vevő a szerződéstől való elállásának szándékát minden kételyt kizáró módon írásos formában vagy tartós adathordozón levő bejegyzés formájában vagy a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek 1. mellékletében található űrlappal köteles közölni. A szerződés elállásától számított idő fenntartott, amennyiben a szerződés elállásáról szóló közleményét legkésőbb ennek az időtartamnak az utolsó napján küldték el a Távértékesítés keretében történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 45/2014.( II. 26.) Kormány rendelet 20§ értelmében.
11.7. A jelen üzleti és panaszkezelési feltételek előző pontja alapján az adásvételi szerződéstől való elállásnak tartalmaznia kell az adásvételi szerződéstől való elállás, a jelen üzleti és panaszkezelési szerződés 1. mellékletében található űrlapjában kért adatokat, legfőképpen a Vevő azonosítását, a megrendelés számát és idejét, az áru pontos jellemzését, a már elfogadott teljesítés visszaadásának módját, legfőképpen a számlaszámot és/vagy a Vevő postai címét.
11.8. Ha a Vevő eláll az Adásvételi Szerződéstől, az Adásvételi Szerződéshez kapcsolódó minden további szerződést, amelytől a Vevő elállt, szintén törölni kell a kezdetektől. A kiegészítő szerződéstől való elállással kapcsolatban a vevőtől semmilyen költség vagy egyéb kifizetés nem követelhető, kivéve a távértékesítésben a fogyasztóvédelemről szóló törvény 9. § (3) bekezdésében, 10. § (3) és (5) bekezdésében meghatározott költségek és kifizetések megfizetését, valamint a szolgáltatás árát, ha a szerződés tárgya a szolgáltatás nyújtása és a szolgáltatás teljes körű nyújtása megtörtént.
11.9. A Vevő köteles haladéktalanul, de legkésőbb az adásvételi szerződés elállásától számított 14 napon belül visszaküldeni az árut az Eladó székhelyének címére vagy az árut az Eladónak vagy az általa, az áru átvételére felhatalmazott személynek átadni. Ez nem érvényes abban az esetben, ha az Eladó felajánlotta, hogy az árut személyesen, vagy az általa felhatalmazott személy veszi át. A jelen üzleti és panaszkezelési feltételek ezen pontjában feltüntetett első mondat szerinti határidő érvényesnek minősül, amennyiben az áru kiszállításra való átadása legkésőbb ezen időszak utolsó napján történt.
11.10. A Vevő köteles az árut, beleértve a teljes dokumentációt, lehetőség szerint eredeti csomagolásban és használatlanul az Eladónak kézbesíteni.
11.11. Ajánlott az áru bebiztosítása. Az Eladó az utánvét-küldeményeket nem veszi át. Az Eladó köteles haladéktalanul, de legkésőbb a szerződés elállásáról szóló közlemény napjától számított 14 napon belül a Vevőnek minden olyan fizetést visszatéríteni, amelyet az adásvételi szerződéssel vagy ezzel kapcsolatosan tőle átvett, beleértve a szállítási díjat, kézbesítést, valamint postai és egyéb költséget és illetéket. Az Eladó nem köteles a Vevő kifizetett összegét visszaadni a jelen üzleti és panaszkezelési feltételek ezen pontja alapján még mielőtt az árut átvenné, illetve a Vevő igazolná az Eladónak az áru visszaküldését, amennyiben az Eladó javasolja, hogy az árut maga, illetve az általa felhatalmazott személy átveszi személyesen.
11.12. A Vevő téríti az áru az Eladónak, illetve az általa, az áru átvételére felhatalmazott személynek való visszaadásával kapcsolatos kiadásokat. Ez nem érvényes, amennyiben az Eladó beleegyezett, hogy a költségeket maga téríti meg, vagy amennyiben nem teljesítette tájékoztatási kötelezettségét a Távértékesítés keretében történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 3.§ (1) bekezdésének i) betűje értelmében.
11.13. A Vevő csak azért az áruérték csökkenésért felelős, amely olyan áruval való bánásmód következtében keletkezett, amely túllépi az áru működőképességének megállapításához szükséges bánásmódot. A Vevő nem felel az áru értékének csökkenéséért, amennyiben az Eladó nem teljesítette tájékoztatási kötelezettségét a Távértékesítés keretében történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 3.§ (1) bekezdésének h) betűje értelmében.
11.14. Az Eladó köteles visszafizetni a Vevőnek az áru vételárát ugyanazon módon, mint amelyet a Vevő használt a fizetésnél, amennyiben a Vevővel nem egyezik meg egyéb fizetési módban anélkül, hogy a Vevőnek egyéb illeték lenne számlázva ezzel kapcsolatban.
11.15. Abban az esetben, ha a Vevő eláll a szerződéstől és az Eladónak már használt, megrongált vagy nem teljes árut juttat vissza, a Vevő kötelezi magát, hogy az Eladónak megfizeti:
a) azt az értéket valós értékben, amellyel az áru értéke csökkent a Polgári Törvénykönyv 457.§-a értelmében
b) a költségeket, amelyek az Eladónak keletkeztek az áru javításával és eredeti állapotába visszaállításával kapcsolatban, és amelyek a garancia utáni szervizelés árjegyzéke szerint lesznek kiszámlázva.
A jelen panaszkezelési és üzleti feltételek ezen pontja alapján a Vevő köteles az Eladónak megfizetni a térítést legfeljebb az áru vételára és az adásvételi szerződés elállásának idején aktuális áru értékének különbségét.
11.16. A Távértékesítés keretében történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 7.§ (6) bekezdésének értelmében nem állhat el olyan szerződéstől, amelynek tárgya:
- a Vevő személyre szabott igényei alapján készített áru, méretre szabott áru, illetve külön egy Vevőnek szánt áru értékesítése,
- védőcsomagolásban lezárt áru értékesítése, amelyet nem lenne célszerű visszaküldeni egészségvédelmi vagy más egészségügyi okokból, és amelynek védőcsomagolása az átadás után megrongálódott,
- védőcsomagolásban értékesített hangfelvételek, képfelvételek, hang-kép felvételek, könyvek vagy számítógépes szoftver értékesítése, amennyiben a Vevő ezt a védőcsomagolást felbontotta,
- elektronikus tartalom szolgáltatása más módon, mint tartós adathordozón, amennyiben ennek szolgáltatása a Vevő kifejezett hozzájárulásával kezdődött és a Vevő kijelentette, hogy megfelelőe tájékoztatva volt, hogy ezen beleegyezése kimondásával elveszíti szerződéstől való elállás jogát.
- olyan áru értékesítése, amely a szerződés megkötése utáni időben és az áru átvétele után össze lett szerelve, -rakva vagy olyan módon lett felhasználva, hogy azt az Eladó számára nem lehetséges nagyobb erőfeszítés és költség nélkül, eredeti állapotába visszaállítani, pl. összerakott vagy összeszerelt bútor, stb.
11.17. A jelen üzleti és panaszkezelési feltételek 11. pontjában felsorolt rendelkezések kifejezetten nem érvényesek olyan egyénre, aki nem meríti ki a Vevő fogalmát a Törvény 2.§ a) betűje értelmében.
12. Elállás az adásvételi szerződéstől – üzleti vállalkozások (nem fogyasztók)
12.1 Abban az esetben, ha egy üzleti egység eláll az adásvételi szerződéstől, a távollevők között kötött szerződések indokolása nélkül, és így nem lehetséges az áru indokolás nélküli visszaküldése, mint az esetben fogyasztók a távértékesítésben alkalmazott fogyasztóvédelemről szóló 102/2014. sz. törvény 7. és azt követő szakaszainak rendelkezéseivel összhangban; (a továbbiakban: távértékesítéssel kapcsolatos fogyasztóvédelemről szóló törvény) 14 napon belül.
13. Záró rendelkezések
13.1 Az adásvételi szerződés írásos formában való megkötése esetén, annak bármely módosítása csakis írásos formában történhet.
13.2 A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a köztük levő kommunikáció e-mail útján jön létre.
13.3 A jelen kereskedelmi és reklamációs feltételekre nem vonatkozó kapcsolatokra a Polgári Törvénykönyv, Törvény, az elektronikus kereskedelemmel kapcsolatos szolgáltatásokról szóló 22/2004 törvény és a fogyasztók védelmét szolgáló belső piaci felügyeletről szóló 128/2002 számú törvény módosításáról és kiegészítéséről szóló törvény és a Távértékesítés keretében történő fogyasztóvédelemről szóló 284/2002 számú törvény és a a távértékesítés keretében történő fogyasztók védelméről szóló 102/2014 számú törvény vonatkozik.
13.4 Amennyiben a Vevő nem elégedett panaszának az Eladó általi elbírálásával, illetve ha feltételezi, hogy az Eladó megsértette jogait, jogában áll az Eladóhoz fordulni helyrehozatal kérvényezésével. Amennyiben az Eladó erre a kérvényre elutasító választ ad, illetve nem válaszol rá a kérvény elküldésétől számított 30 napon belül, a Vevőnek jogában áll vitája alternatív megoldására kezdeményezést javasolni a fogyasztói viták alternatív megoldásáról szóló 391/2015 számú törvény és ennek kiegészítéséről szóló törvény 12.§-a értelmében. A fogyasztói viták alternatív megoldásának ügyében az Eladó, Nobio.s.r.o,Zlatovská 1326/1,Trencsén, illetékes alanya a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (Slovenská obchodná inšpekcia), P.O.Box 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, www.soi.sk vagy egyéb, a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által vezetett viták alternatív megoldására jogosult illetékes jogi személy (a jegyzék elérhető a http://www.mhsr.sk weboldalon); a Vevő élhet választási jogával, amelyik egyénhez fordul a fogyasztói viták alternatív megoldásáért.
13.5 A Vevő igénybe veheti az on-line vitákra szolgáló platformot a saját vitája alternatív megoldás javaslatának beadására, amely elérhető a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ weboldalon.
13.6 Ezen üzleti és panaszkezelési feltételek a Vevővel szemben az adásvételi szerződés megkötésével lépnek érvénybe.
13.7 A Vevő a megrendelés elküldése előtt fel lesz szólítva, hogy a megfelelő mező bejelölésével igazolja, hogy tájékoztatva volt a jelen üzleti és panaszkezelési feltételekkel, elolvasta, megértette és teljes mértékben egyetért azokkal.